2013年1月22日火曜日

全身疲労 音楽室ギターの音色 Whole Body’s Fatigue, Harmony of a Guitar

そして、全身疲労。
27歳の私でこう感じるんだからシニアで参加している人はもっと辛いんだろうか。
昨日今日笑顔が少なくなってきている自分がいる…
明日から全体日直もやる。睡眠時間が減るけど楽しいっていう意見も聞いてるし
きっとやりきれるよね。
ああ、こんな感じ私らしくない〜…

自主学習の時間はスピーチの練習。
ひとりで教室で立って練習。
英語の勉強でアイフォンのレコード機能はすごく役に立つ。
英語って歌みたいだ。
「世界中で英語は話されていて、みんなそれぞれのアクセントや特徴を持っている。自分だけの自分の歌(英語のスピーキング)を歌ってね!」と言ってくれたのは
私がネイティブやバイリンガルではない純日本人の中で一番尊敬しているイングリッシュスピーカーのD君。
私の歌はアメリカなまりの、多分アジアンイングリッシュ。
でも色んな国の人が「ミヤコの英語は聞き取りやすい」と言ってくれるから
そんな言葉を心の支えと自信にして
明日も自分の歌を歌おうと思う。


そうそう、こぢんまりとした音楽室があって
今日夕食の前にそこでギターを引いてるO君を見つけ参加する!
ゆずの夏色やエリッククラプトンをひいてもらって 歌って
短い時間だったけど楽しかったな!
ギター。フィリピンに持って行くもののひとつ。

次の日曜には思いっきり私らしい事して気分転換しないとな。
何しようかな?
日直の仕事があるから東京に1日旅行はできないな…。。
自分らしくなれることしよう。
久しぶりに絵でも書こうかな!

     My whole body feels tired. Even at 27years old, I feel that with me being like this, senior volunteer members must be tougher.  I realized that my smile is getting less yesterday and today. I have to do day-duty work from tomorrow. I’ve heard  that in that job, the sleep time is less. But I hope I can get over it...
Oh this doesn’t sound like me at all!   
    I practiced my speech for tomorrow when I had free time today. Just by myself,  standing and speaking up. The  iPhone’s record function is so useful. Speaking English is like singing a song.
     Speaking of singing, there is a music room here. Tonight before dinner, I noticed someone was playing guitar in there. And I  joined him. That was so much fun. I sang some songs  while he played his guitar.  A  guitar is  one of  of the list of stuff/things that I’ll take to The Philippines.


0 件のコメント:

コメントを投稿